Monday, January 25, 2010

BAHAN SENTETIK PADA KOSMETIK,KESANNYA TUA PADA USIA




Penggunaan Bahan Kimia Sentetik yang berasaskan bahan PEMBERSIH KEDIAMAN boleh dikaitkan dengan masalah seperti alahan dan kulit sensitive yang boleh juga menyebabkan gangguan hormone,kesuburan dan barah manakala “ Paraben seperti Methparaben mudah menjadi toksid apabila didedahkan kepada sinar matahari.

Bahan popular ini digunakan sebagai pengawet dapat ditemui di dalam 16,000.00 produk termasuk syampo,gel rambut,losyen badan,pelembab dan ubat gigi.
Kepada muslim dan muslimat selain memelihara kesuciannya, kesan sampingan penggunaanya perlu diberi perhatian sebab yang menguna kita,kesan yang diterima juga kita, jadi berhijrahlah kepada produk yang kita tahu kebersihannya yang pastinya HPA PILIHAN YANG TEPAT

Inilah adalah hasil kajian penyelidik Jepun ( Saintis Di Universiti Perubatan Kyoto ) yang mendapati wanita yang memakai produk kosmetik untuk antipenuan sebenarnya mencepatkan lagi menjadi tua. Mereka menjelaskan proses penuaan adalah akibat daripada penggunaan bahan-bahan pengawet didalam kosmetik tersebut.

PENULIS - PILIHAN YANG TEPAT ADALAH HPA. TERJAMIN KESUCIANNYA KERANA BAHAN YANG DIGUNAKAN HALAL.

PILIHAN AKTIKAL DARI KERATAN AKBAR KOSMO BERTARIKH 21 NOVEMBER 2009


-sumber dari KJPP Rompin

No comments:

Post a Comment